Frakt og levering

Varer du kjøper på nett kan leveres til deg på to ulike måter:

Få varen levert - hjemlevering

Vi samarbeider med PostNord som leverer varer på ukedager mellom kl.17.00 og 21.00. Du velger selv adresse for levering og varene leveres på bakkeplan der det er hensiktsmessig, nærmest mulig leveringsadressen på offentlig gate. PostNord vil ta kontakt med deg for å avtale levering via sms og/eller epost. Der må du selv velge hvilken dag det passer for deg å få varene levert, innen 14 dager. Foreløpig tilbyr vi ikke innbæring.
Du mottar også et sporingsnummer og kan spore pakken på www.postnord.no

Kostnadene for levering varierer avhengig av hvor tung og stor varene er og hvor i Norge varene skal. Prisen for levering vises på utsjekk siden der du velger leveringsmetode. Uavhentede/uleverte sendinger faktureres med fraktkostnader to veier, 300 kr i gebyr per uavhentet pakke for våre håndteringskostnader forbundet med forsendelsen, og eventuelle lagerleie kostnader som kan påløpe fra transportør per døgn sendingen forblir stående etter 14 dager.

Hente selv hos Flisekompaniet

Du kan velge å hente det du kjøper i en av våre butikker. For henting i butikkene Kvinesdal, Førde, Bodø, Mo i Rana, Sortland, Sandnessjøen, Harstad, Tromsø og Alta tilkommer det fraktkostnader. For henting i våre andre butikker tilkommer ingen fraktkostnader til deg. Butikken varsler deg når pakken er ankommet og klar for henting. Pakken må hentes innen 5 virkedager.

Husk at fliser og naturstein veier mye, ca. 20 kg for en kvadratmeter. Det betyr at det fort kan bli tung dersom du bestiller mange kvadratmeter. Sørg for at bilen og/eller tilhengeren tåler å frakte alle varene. Har du bestilt mye tunge varer anbefaler vi at du får varene levert.

Levering til Svalbard eller Jan Mayen

Vi leverer varer til Svalbard og Jan Mayen. For kunder som får varene levert til Svalbard eller Jan Mayen vil merverdiavgiften tilbakeføres på Visa eller MasterCard som ble benyttet ved kjøp eller faktura avkortes med samme beløp.

Skader eller mangler

Vær oppmerksom på at du er ansvarlig for å undersøke nøye at varene du mottar ikke har vært utsatt for skade under transport, ved mottak av varer. Dersom varene er skadet, har feil eller mangler når du mottar dem, beklager vi selvfølgelig dette og vil bistå deg i å rette på dette. Vi ber deg kontakte vårt kundesenter så raskt som mulig for å melde fra om skaden og avtale neste steg.

Transportøren som leverte varene og Flisekompaniet skal informeres om alle skader skriftelig senest 4 timer etter varen er mottatt. Har skaden oppstått under transport og er synlig ved mottak skal transportør informeres umiddelbart og skademelding skal fylles ut på stedet. Vær oppmerksom på at du aldri må signere OK for varer som er skadet. Juridisk sett innebærer det at du godkjenner at leveransen er levert i god stand.

Dersom du oppdager skjulte skader etter transportør har reist må disse meldes inn senest 4 timer etter mottak. Skadene må dokumenteres med bilder og meldes skriftlig!

Flisekompaniet, leverandører og transportør kan ikke ta ansvar for varer som har vært i kundens besittelse lenger enn dette tidsrommet.

Dersom du mottar en skadet forsendelse er du ansvarlig for å:

  • Gi umiddelbar beskjed til transportør om skaden
  • Ikke signere for mottak av varen før skaden er registrert
  • Dokumentere skaden med bilder
  • Fylle ut skadeskjema og signere på fraktbrev at forsendelsen er skadet
  • Kontakte transportør innen 4 timer og få et referansenummer for din skadesak. PostNord kundesenter tlf: 98 70 93 00
  • Kontakte Flisekompaniet e-handel skriftlig innen 4 timer på ehandel@flisekompaniet.no for å informere om skaden som har oppstått, og få videre behandling av saken og bestilling av nye varer
  • La forsendelsen inkludert emballasje være intakt inntil saken er avklart

Når du kontakter Flisekompaniet e-handel er det viktig at eposten innehar følgende informasjon:

  • Ordrenummer og navn på kunden som har foretatt bestillingen
  • Referansenummer på skadesaken som er opprettet hos transportør
  • Bildedokumentasjon av skaden
  • Beskrivelse av skadeomfanget

 

Les mer om PostNord sitt erstatningsansvar for synlige og skjulte skader her: https://www.postnord.no/bedrift/kundeservice/erstatning

 

Helligdager uten varelevering

På offentlige helligdager, samt inneklemte dager i romjulen og påsken har de fleste transpotører ikke vareleveringer og vi gjør oppmerksom på at lenger transporttid må påregnes i disse periodene.